icon-arrow icon-facebook icon-linkedin icon-mail icon-mail-company icon-phone icon-twitter icon-whatsapp icon-share icon-link icon-download icon-instagram icon-youtube icon-flickr icon-search icon-close icon-filter icon-round-close icon-vcard paper-plane icon-footprint icon-faq icon-maps Vimeo

FAQ

Waarom een nieuw voertuigvolgsysteem?

Onze keuze voor de nieuwe dienst wordt bepaald door de volgende factoren:

- Kostenbesparing doordat de dienst een design is van Hyrde, onderdeel van VolkerWessels. Zo blijven de geldstromen binnen de VolkerWessels-groep.

- Gemak voor de bestuurder door combineren meerdere functionaliteiten binnen één app, zoals navigatietool, rittenrapportage en service- en onderhoudsstatus bus.

- Toekomstbestendigheid app door mogelijkheid toevoegen andere functionaliteiten, zoals tracking van gereedschappen. Dit bevordert een efficiënte planning.

- Data blijft in eigen beheer. Data ontsluiten voor ons planningssysteem wordt daardoor makkelijker.

- Planners, teamleiders en managers krijgen toegang tot een portal.

Welke functionaliteiten biedt het voertuigvolgsysteem Management?

De nieuwe dienst bevat verschillende functionaliteiten, er kan gekozen worden uit het volgende:

- Rittenregistratie

- Inzicht in privé/zakelijke ritten

- Tooltracking

- Berijder identificatie

- Een app:

o    Ontvang wekelijks een rittenrapportage

o    Zie hoe duurzaam je rijdt

o    Zie wanneer je voertuig een service – en onderhoudsbeurt nodig heeft

o    Navigeer naar nuttige bestemmingen, ofwel POI’s

Bij wie kunnen we terecht voor technische problemen met de app en/of het portaal?

In het hoofdmenu van de app zit de optie “Support” met contactgegevens. Ook kan er een supportticket worden ingeschoten via fleet@hyrde.io.

Wat wordt er bedoeld met POI?

Een POI is een specifieke bestemming dat iemand bruikbaar of interessant vindt. Elke POI kan toegevoegd worden aan de app.

Ben ik in mijn vrije tijd traceerbaar via de mobiele app?

Nee. De locatie van de telefoon wordt alleen gebruikt voor het navigeren.

Welke informatie kunnen planners, teamleiders en managers vinden in de app?

Er is geen informatie beschikbaar in de app voor planners, teamleiders en managers. Planners, teamleiders en managers krijgen toegang tot het portaal en kunnen inloggen via mobiel of laptop.

Trekt het systeem de accu van mijn voertuig leeg?

Nee. De sensor gebruikt alleen stroom wanneer het voertuig gestart is. Wanneer het voertuig niet aan staat, werkt de sensor ook niet en verbruikt geen stroom. In het portaal is de laatste locatie waar het voertuig, en dus de sensor, actief was zichtbaar.

Inhoud van jouw bus

Wat doet de GO9 en waar in de bus wordt dit geïnstalleerd?

De GO9, ofwel sensor, wordt in alle bussen geïnstalleerd zodat de app en portal goed met elkaar synchroniseren. Ook kan op deze manier de rittenregistratie bijgehouden worden.


Hoe werkt de P/Z schakelaar?

In je voertuig staat de schakelaar standaard op zakelijk. Ga je een privé rit rijden? Dan moet je bewust de schakelaar 1x indrukken na het starten van het voertuig, zodat de rit geregistreerd zal worden als privé. De schakelaar veert weer terug, zodat de volgende trip automatisch weer zakelijk is. Doe je dit aan het eind van de trip, is dit te laat en is je trip als zakelijk geregistreerd. Dus altijd aan het begin van de trip, na het starten van het voertuig, aangeven of je een privé rit gaat rijden. Let hier op!


Hoe werkt de NFC-Reader en ID-tag?

Je start eerst het voertuig. Er gaat nu een harde piep af. Let op, deze stopt niet tot je je hebt aangemeld met je ID-tag. Je zult op je dashboard een nieuw voorwerp zien. Dit is een zwart vierkant kastje - de NFC-Reader:

  1. Houd je ID-tag hiervoor om de piep te laten stoppen.
  2. De piep is gestopt en je kunt in alle stilte op weg!


Waar kan ik een ID-tag krijgen?

De wagenparkbeheerder heeft ID-tags en zorgt ervoor dat de tag aan jou als berijder gekoppeld is. Ben je jouw tag verloren? Neem contact op met de wagenparkbeheerder.

Ik wil Tool Tracking activeren, wat moet ik doen?

Neem contact op. In het hoofdmenu van de app zit de optie “Support” met contactgegevens. Ook kan er een supportticket worden ingeschoten via fleet@hyrde.io.

 

Indien er vragen zijn voor implementatie voor het ritregistratie systeem kan er contact opgenomen worden met p.elling@hyrde.io | +316 82484402