icon-arrow icon-facebook icon-linkedin icon-mail icon-mail-company icon-phone icon-twitter icon-whatsapp icon-share icon-link icon-download icon-youtube icon-flickr icon-search icon-close icon-filter icon-round-close icon-vcard paper-plane icon-footprint icon-faq icon-maps Vimeo
Nieuws · 23 mei 2022

VWML 1 Portal!

De laatste 1,5 jaar is VWML bezig geweest met het harmoniseren van de 2 materieeldiensten VolkerWessels Bouwmaterieel en Volker Stevin Materieel. Aanstaande maandag (30 mei 2022) is het dan eindelijk zo ver: het VWML Portal is live! Om onze klanten zo goed mogelijk op de hoogte brengen van de wijzigingen die doorgevoerd gaan worden, heeft VWML onderstaand uitgebreid beschreven wat alle veranderingen en vervolgstappen zijn.

We hadden…

1,5 jaar geleden hadden we een VSM Portal voor de Infra klanten en een VWB Portal voor de Bouw klanten. Deze 2 bestelplatformen zijn in begin 2020 samengevoegd tot 1 Portal waar beide klantgroepen terecht konden. Wel bleven een aantal functionele verschillen tussen Infra en Bouw klanten bestaan. Zo hadden Infra klanten onder andere de mogelijkheid om Infra en Bouw materieel te bestellen. Bouw klanten hadden deze mogelijkheid niet. Daarnaast was al het Boels materieel inzichtelijk op de Portal, ongeacht via welk bestelkanaal (Portal, telefonisch, afhaalbalie, etc.) de bestelling geplaatst was.

Wat verandert voor de Bouw klanten?

We bieden nu het volledige materieelpakket aan bij onze Bouw klanten. Dit betekent dat je naast het Bouw materieel ook al het Infra materieel kan bestellen. Naast bestellen is dit materieel ook inzichtelijk in de voorraadpagina op de Portal en kan het verplaatst, afgevoerd of defect gemeld worden. Ook is het mogelijk om een ‘losse’ transportaanvraag te doen door middel van de button ‘Transportaanvraag’. Deze kan je gebruiken wanneer je materieel wilt verplaatsen wat geen VWML materieel is. Je bestelt dan alleen een vrachtwagen voor het transport. Tenslotte is er een automatische order stroom geïmplementeerd tussen VWML en Boels, hierdoor zijn er minder tussen personen nodig om jouw bestelling just in time op de bouwplaats te krijgen.

Belangrijk om te weten: het VWML Portal is vanaf 25 mei (na 17:00) t/m 29 mei buiten gebruik, vanaf 30 mei is het Portal weer in de lucht. Mocht je vragen hebben dan kun je contact opnemen met portal@materieeldienst.nl. Wil je een bestelling plaatsen? Neem dan contact op met volkerwessels@boels.nl of bel naar 0900-0551.

 

Wat verandert voor de Infra klanten?

Boels materieel is via vele kanalen te bestellen; afhaalbalies, telefonisch en/of via de Portal van VWML. Al het bestelde Boels materieel was voor jou inzichtelijk in de voorraadpagina op de Portal. Vanaf 30 mei zijn de Boels items met lopende contracten niet meer zichtbaar in de voorraadpagina. Daarnaast wordt het Boels materieel wat vanaf 30 mei telefonisch en/of via de balie besteld wordt ook niet inzichtelijk in de voorraadpagina, dit is absoluut een tijdelijke situatie (voor meer informatie zie ‘welke stappen gaan we nog zetten’). Al het Boels materieel wat je vanaf 30 mei via de Portal bestelt is wel inzichtelijk. Hiervoor is een geautomatiseerde orderstroom geïmplementeerd tussen VWML en Boels. Hierdoor zijn er minder tussen personen nodig om jouw bestelling just in time op de bouwplaats te krijgen.

Bij voorkeur gaan alle bestellingen via het Portal van VWML, zodat de orderstroom automatisch doorgezet wordt naar Boels. Mocht je toch een bestelling via een afhaalbalie van Boels doen, is het van belang dat je het projectnummer doorgeeft aan de baliemedewerker van Boels.

 

Belangrijk om te weten: het VWML Portal is vanaf 25 mei (na 17:00) t/m 29 mei buiten gebruik, vanaf 30 mei is het Portal weer in de lucht. Mocht je vragen hebben dan kun je contact opnemen met portal@materieeldienst.nl. Wil je een bestelling plaatsen? Neem dan contact op met volkerwessels@boels.nl of bel naar 0900-0551.

 

 

Doorbelasting van verzekeringspremies

De doorbelasting van verzekeringspremies zijn anders voor jou. VSM had voorheen de verzekeringspremie berekend in de prijzen, per 30 mei gaat VWML dit niet meer doen. De verzekeringspremie zal dan berekend worden op klantniveau, door 3% van de omzet per kwartaal achteraf door te belasten.Tenslotte zullen alle facturen uitsluitend door VWML verstuurd worden

Welke stappen gaan we nog zetten?

Vervolgstappen Boels materieel

  1. De klant ziet de technische specificaties
    Welke afmetingen horen bij het materieelstuk, waar kan het voor gebruikt worden, etc.
  2. Bestelhints zichtbaar
    Per materieelstuk wordt andere materieel en/of materieel getoond als optie om toe te voegen aan de bestelling. Hierdoor wordt de klant getriggerd om bijvoorbeeld een verlengkabel te bestellen samen met een zwerfkast.  
  3. Verplichte accessoires automatisch toevoegen aan een bestelling
    Naast bestelhints hebben we ook materieel waarbij standaard ander materieel en/of materiaal meegeleverd moet worden. Denk bijvoorbeeld aan het bestellen van een aardpen. Wanneer deze aangesloten moet worden, is het noodzakelijk dat er kabelhandschoenen meegeleverd worden.
  4. De klant ontvangt een orderbevestiging
    Klant krijgt overzicht van de artikelen die daadwerkelijk geleverd worden en weet daarmee ook wat hij kan verwachten op de factuur.
  5. De klant ziet de volledige voorraad op de Portal
    Ook het materieel wat via afhaalbalie ’s besteld en/of teruggebracht wordt, is zichtbaar voor de klant op de voorraadpagina in de Portal.
  6. Functionaliteiten uitbreiden
    Servicemeldingen, schade/diefstal meldingen, vragenpaden bij materieel bestellingen, etc.

Vragen?

Mocht je na het lezen van de bovenstaande informatie nog vragen hebben, kan je deze stellen via portal@materieeldienst.nl  

(let op: het mailadres van Portal is ongewijzigd).

 

Alles nog eens overzichtelijk nalezen? Dat kan via onderstaande flyer.