icon-arrow icon-facebook icon-linkedin icon-mail icon-mail-company icon-phone icon-twitter icon-whatsapp icon-share icon-link icon-download icon-youtube icon-flickr icon-search icon-close icon-filter icon-round-close icon-vcard paper-plane icon-footprint icon-faq icon-maps Vimeo

Onze aanpak: Horizontaal Transport

Ons team van Horizontaal Transport verzorgt de complete organisatie van het wegtransport van het materieel voor de projecten van VolkerWessels in Nederland en binnen Europa. Dat doen wij met een team van ervaren en bevlogen planners en chauffeurs. We werken hierbij samen met gecertificeerde en betrouwbare partners.

Ons transportteam vertaalt de materieelbehoefte naar transportinzet. Dit doen we onder andere door het combineren van ritten tot een optimale beladingsgraad en de aanvoer met afvoer, het inzetten van de autolaadkraan op de bouwplaats evenals rekening houden met milieuzones in steden. Onze mensen draaien hun hand er niet voor om, onze chauffeurs hebben vaak jarenlange ervaring en weten precies hoe het er op een bouwplaats aan toe gaat.

Veiligheid en klanttevredenheid staan bij ons hoog in het vaandel. Dagelijks zijn we bezig om dit waar te maken en besteden we aandacht aan het verbeteren van onze dienstverlening. Dat doen we door te luisteren naar onze klanten en acties op te volgen. Daarnaast investeren wij continu in onze medewerkers, ons wagenpark en in onze systemen.

Data

De transportdata wordt vertaald naar dashboards en gedeeld via het Portal zodat wij inzicht verschaffen, trends inzichtelijk maken en helpen bijdragen aan een cultuur van continu leren en verbeteren.

FAQ Tarieven


ALGEMEEN

VWML werkt met twee vaste ritprijzen voor al haar klanten. Hoe zijn deze vaste ritprijzen opgebouwd?

-        Eén ritprijs met autolaadkraan en één ritprijs zonder autolaadkraan.

-        Hierin zit één uur laden, één uur lossen en anderhalf uur rijden.

-        Bij deze ritprijzen gaan we uit van volledig lossen op uw locatie. Bij de ritprijs met kraan lossen wij op de locatie, bij de ritprijs zonder kraan worden wij gelost op de locatie.

 

Waar is de tijdsindicatie van één uur voor zowel het laden als het lossen op gebaseerd?

Deze tijdsindicatie komt voort uit onze ervaring. Natuurlijk blijven we deze tijden monitoren. Hiervoor verzamelen we informatie over start- en eindtijden. Bij evaluatie bepalen we of aanpassing eventueel nodig is.

 

Kan ik een keuze maken uit verschillende transportmiddelen?

Nee, die keuze maakt VWML voor u. Hierbij gaan we uit van het gunstigste tarief voor u als klant. Dat doen we op basis van onze vaste tarieven. Bij een kleinere vracht speelt de beladingsgraad mee. Hiervoor hanteren we een vast rekenformat (figuur 1.1)

     

LEVERING VRACHT

Wanneer wordt mijn vracht geleverd?

Het moment van aanvoer geven we op de dag van het transport door. Dit is een tijdsblok van twee uur. Binnen dit tijdsblok wordt uw vracht geleverd.

 

Een deel van het bestelde materieel is niet geleverd. Het was niet beschikbaar bij VWML. Moet ik nu bijbetalen voor de extra rit?

Nee. De beschikbaarheid van materieel is de verantwoordelijkheid van VSM. De afgesproken ritprijs blijft voor u hetzelfde.

 

Ik wil materieel van werk naar werk laten vervoeren, als deellevering. Wat betekent dit voor de ritprijs? 

Bij de afgesproken ritprijs komt de extra benodigde laad- en lostijd. Hiervoor hanteren we het uurtarief waar de ritprijs mee is opgebouwd. De deellevering moet wel in de nabije omgeving of te rijden route plaatsvinden. Dit mag maximaal vijf kilometer van de route af liggen. Daarnaast moet de deellevering vooraf aangevraagd zijn.

 

Wij hebben een project met meerdere bouwlocaties. Wat betekent dit voor de ritprijs die VWML berekent?

Dit valt binnen de afgesproken ritprijs. Voorwaarde is wel dat we binnen het uur lossen blijven. Is er toch extra lostijd nodig? Dan vermeerderen we de afgesproken ritprijs met de extra benodigde laad- en lostijd. Hiervoor hanteren we het uurtarief waar de ritprijs mee is opgebouwd.

 

Wat zijn de kosten als de chauffeur moet wachten?

In de vaste ritprijzen zit standaard één uur laden en één uur lossen en anderhalf uur rijden. De wachturen bovenop het eerste uur lossen leggen we vast. In de proefperiode bespreken we de wachturen met u. In overleg berekenen we de wachturen door. Dat doen we alleen als het wachten aan de opdrachtgever ligt. Dat doen we op basis van het uurtarief waar de vaste ritprijs mee is berekend. Het streven is om de wachturen samen te reduceren tot nul. Wachturen zijn zowel voor u als voor VWML erg kostbaar.

 

BELADINGSGRAAD

Er zijn nu twee vaste tarieven. Gelden deze tarieven ook bij een afwijkende beladingsgraad? 

De beladingsgraad bepalen we op basis van afmetingen of gewicht van het materieelstuk.

-        Bij een volledig geladen vracht geldt het vaste tarief.

-        Voor kleinere vrachten bepalen we een lager tarief. Dit doen we op basis van de beladingsgraad. Hiervoor hanteren we een vast rekenformat.

 

Ik heb een kleine vracht. Moet ik nu toch het volledige tarief betalen?

Nee. Voor kleinere vrachten bepalen we een lager tarief. Dit doen we op basis van de beladingsgraad. Hiervoor hanteren we een vast rekenformat.

 

AFWIJKENDE SITUATIES

Is het mogelijk om een vracht onder eigen regie te boeken? En wat zijn de kosten hiervan?

Ja, dat is mogelijk. Voor ritten onder regie van de klant gelden vaste tarieven. Hiervoor is een halve of hele dag mogelijk. Ook bij een rit onder regie kunt u kiezen voor een auto met of zonder autolaadkraan.

 

Hoe zit het met levering met spoed, in het weekend of op een vast tijdstip?

Hiervoor hanteren we aparte, vaste toeslagen.

 

Hoe zijn de toeslagen voor levering met spoed, in het weekend of op een vast tijdstip tot stand gekomen?

De toeslagen zijn bepaald op basis van onze ervaring. Een spoedlevering heeft consequenties voor de dagplanning. Dat geldt ook voor levering op een vast tijdstip. Deze extra kosten berekenen we door. Ook levering in het weekend brengt extra kosten met zich mee.